TADY ŽIJE (NEJEN) JACK
V průběhu roku 2015 jsme připravovali několik projektů pro společnost Brown-Forman, respektive pro značku Jack Daniel’s Tennessee Whiskey. Díky povedeným obalům, které vznikaly v tiskárně LOGIK, můžeme směle parafrázovat oblíbený slogan z reklamy: I u nás žije Jack.
Produktové portfolio značky Jack Daniel’s zahrnuje americkou whiskey, přičemž nejznámější je Jack Daniel’s Tennessee Whiskey. Do „rodiny“ Jack Daniel’s dále patří Single Barrell, kde každý sud (jeden sud ze sta), ve kterém whiskey zraje, je speciálně vyselektován hlavním ochutnávačem a přesunut na nejlepší místo, kde whiskey dozrává. Lahev je ručně plněna a označena datem lahvování, číslem sudu a vrstvy, ve které whiskey zrála. A v neposlední řadě musíme zmínit i špičkovou whiskey Gentleman Jack, která překapává přes dřevěné uhlí hned dvakrát, přičemž výsledkem je plná, ale přitom výrazně jemná chuť.
UNIKÁTNÍ KRABICE PRO JACKA
Během roku 2015 jsme pro značku Jack Daniel’s vyráběli několik speciálních obalů. Dva projekty se týkaly Jack Daniel’s Tennessee Whiskey a jeden přinášel zákazníkům speciální dárkovou edici medového Tennessee Honey.
Co spojuje všechny projekty pro značku Jack Daniel’s? Především výzva v podobě netradičního zpracování. A všechny tři se nesly ve jménu hlavního faktoru – přesnosti.
TRIČKO JACK DANIEL’S
Každý rok v září slaví zakladatel likérky v Lynchburgu Jack Daniel narozeniny. Příprava speciálních edic k oslavě se tak přímo vybízí. Italský distributor značky se rozhodl zákazníkům nabídnout edici narozeninových triček v dárkovém balení se 700ml lahví Jack Daniel’s Tennessee Whiskey.
Zajímavým prvkem tohoto konkrétního balení je pak výsek ve tvaru nápisu T-shirt. Jednotlivá písmena byla navržena tak, aby při zlomení nebo vychýlení jednotlivých hran vizuálně neznehodnotila krabici. Nápisu pak dělá společnost výsek v typickém symbolickém tvaru lahve.
Z tiskového hlediska je největší výzvou lesklý parciální lak na černém matném kašírovaném povrchu krabice. Parciální lak je v podobě svislých pruhů, přičemž na bocích tvoří rám motivu trika a také vrstvu zvýrazňující jeho potisk. A na zadní straně je parciálním lakem zvýrazněn další klíčový objekt – podobizna samotného pana Daniela.
SKLENIČKY NA LIMONÁDU
Jedním z využití Jack Daniel’s Tennessee Whiskey je i příprava míchaných nápojů. Mezi nejoblíbenější patří Lynchburg Lemonade, taková ostřejší verze domácí citronové limonády. Recept naleznete na konci článku. V dárkové krabici se nacházely kromě „sedmičky Jacka“ i dva speciální skleněné džbánky na limonádu s víčky „Old No.7“. K logu „Old No.7“ se vztahuje i jedna z legend spjatých s osobou Jacka Daniela. Někdo tvrdí, že Jack měl sedm receptur na to, jak dělat whiskey, někdo je přesvědčen, že sedmička byla jeho šťastné číslo nebo že když psal „J“ ve svém jméně, vypadalo to jako číslo „7“. Pravdu ví jen on sám a hned tak nám ji asi neřekne.
Recept na samotnou krabici je o něco složitější než recept na lynchburskou limonádu. Technologie výroby je prakticky totožná s předchozí krabicí T-shirt, přičemž výsek je ve tvaru dvou nádob a jedné lahve. Parciální lak pak kromě svislých pruhů tvoří i zvýraznění sklenice lynchburské limonády na zadní straně. Zajímavostí je také vnitřek krabice, lůžko na produkty provedené z kartonu s „chromovou“ vrstvou.
MEDOVÁ ZLATORAŽBA
Třetím významným projektem pro značku Jack Daniel’s, který společnost LOGIK v roce 2015 připravovala, byla výroba dárkových krabic medové whiskey Tennessee Honey. Ty obsahovaly kromě lahve i dva panáky pro vychutnání nápoje.
Z pohledu tiskaře je ale mnohem zajímavější zlatoražba, umístěná na třech stranách krabice ve tvaru včely. Prostorová ražba, doplněná zlatou fólií, symbolizuje hlavní znak medové varianty whiskey z Lynchburgu.
RECEPT NA LYNCHBURG LEMONADE
- Ingredience:
4 cl whiskey Jack Daniel’s
2 cl likéru Southern Comfort
2 cl limetkového džusu
(2 cl likéru Triple Sec)
Sprite na dolití
Led
- Instrukce: Ve sklenici smícháme všechny ingredience, přidáme led a důkladně promícháme. Dolijeme spritem. Ozdobíme koktejlovou třešní nebo pomerančem.
Napište nám:
print@log.cz
Volejte nám:
+420 270 004 398
3D PUBLIKACE
Pro ambiciózní vydavatelství Studio Marwin jsme v rámci projektu Marwin Edition konstrukčně…
ADVENTNÍ KALENDÁŘ CHUPA CHUPS
Klient: Perfetti van Melle Netradiční výzvu pro nás představoval adventní kalendář…
V LOGIKU VZNIKL ORIGINÁLNÍ OBAL KINGDOM COME DELIVERANCE
Na podobě této celosvětově úspěšné počítačové hry od české společnosti Warhorse Studios jsme se…
Nivea fandí hokeji i obalem
Mistrovství světa v ledním hokeji je každý rok šancí pro mnoho značek využít jeho marketingový…
BRÝLE POSLEDNÍ ZÁCHRANY Z PAPÍRU
Jako dárek k našemu novému BLOGu jsme pro naše zákazníky přichystali BPZ, tedy brýle poslední…
Dárek pro šéfa trochu jinak…
„Po roce Vánoce, Vánoce přicházejí, zpívejme přátelé…“ Přesně tuhle písničku jsme koncem prosince…
VÁNOČNÍ BALENÍ NIVEY
Klient: Beiersdorf, spol. s r. o.13. 11. 2018 Pro značku Nivea jsme opětovně vyvinuli, graficky…
NOVÉ ČÍSLO NAŠEHO BLOGU JE NA SVĚTĚ
I tentokrát se v našem občasníku můžete dozvědět mnoho zajímavých věcí. Dočtete se, jak funguje…
LOGIK, S.R.O.
Společnost LOGIK patří mezi největší tiskárenské komplexy na území České republiky s rozsáhlými možnostmi v oblasti publikací a vizuální komunikace. Mezi prvními tiskárnami v České republice jsme prokázali shodu zavedeného integrovaného systému s nově vydanými normami ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016. Platnost těchto osvědčení se týká nejen obecných polygrafických procesů, ale i nákupu a prodeje, vývoje a konstrukce obalů a stojanů, kompletních grafických služeb, přípravy dat a kalibrace CTP. Zodpovědný přístup k životnímu prostředí dokládají certifikáty FSC a PEFC.