Poznáte, že potřebujete redesign produktového obalu?
Obalový design je dnes stejně důležitý jako produkt. Jak ale poznáte, že se váš produkt bude lépe prodávat, když bude v novém obalu?
Značkové obaly mohou u spotřebitelů vyvolat pozitivní pocity a příjemné vzpomínky. Okamžité rozpoznání značky prostřednictvím obalu je jedním ze zdrojů zákazníkovy loajality. Obal totiž představí vizuální podobu značky dřív, než se zákazník seznámí s kvalitou obsahu.
Každá barva, písmo nebo ilustrace mohou podpořit osobnost a jedinečnost značky. Produkty s působivým obalem se okamžitě oddělí od zbytku trhu. Nicméně většina produktových obalů časem zestárne a potřebuje refresh.
Někdy je redesign nutný i přesto, že téměř každý stávající podobu obalu miluje. Jak ale producent pozná, že přišel čas stávající obal předělat? Jaké scénáře naznačují potřebu okamžité změny? Níže uvádíme několik důvodů pro zvážení nového obalu a přidáváme poznatky pro efektivní redesign.
Kdy potřebuje značka redesign obalového designu?
1. Rostoucí náklady
Vzhledem k tomu, že se světová ekonomika stále zotavuje z pandemie, inflace ovlivňuje cenu všech materiálů. Možná je čas pořádně se podívat na materiály použité k balení produktu. I kvalitní obal může mít nízkonákladový design a materiál. Neměli bychom si ale plést pojmy levně nebo špatně vyrobený obal s efektivitou nákladů, protože cena ovlivňuje prodej. Výběr levnějšího materiálu může ovlivnit celkové náklady a konečný zisk. Přechod k jinému (ale kompetentnímu a renomovanému) poskytovateli tisku může pomoci se snížením nákladů spojených s obalovým řešením.
2. Změna u konkurence
Konkurenční značka občas nabídne produkt v lákavějším obalu se zářivými barvami, pevnějším materiálem a krásnou grafikou. Tehdy je namístě inspirovat se a vylepšit nebo změnit vlastní obal. Rozhodnutí o změně vzhledu by mělo být adekvátní potenciální hrozbě, ale obal by měl být v rámci konkurenční strategie spíše inovován než kompletně přepracován. Jinak se může stát, že s každou další změnou u konkurence bude nutné provést další úpravu.
3. Změna produktu
Obal by měl odpovídat tvaru, velikosti a obsahu produktu. Úprava produktu tedy ospravedlňuje potřebu přepracovat stávající obal. Navzdory této změně musí vzhled zůstat atraktivní pro stálé zákazníky, aniž by se vytratil pocit souznění se značkou. Jedním ze způsobů ujištění spotřebitele, že se hodnota značky nezměnila, je informace, že neexistuje žádný rozdíl v kvalitě produktu. Obchodníci mohou použít klasický propagační výraz: „Nový vzhled, stejně skvělé _______.“
4. Malý odbyt
Prodej může být nedostatečný navzdory adekvátnímu testování produktů a kvalitnímu marketingovému úsilí. V tom případě by mohl zabrat nový obal. Dnešní společnost je více zaměřena na vzhled. Forbes uvádí, že „studie sledování očí ukazují, že spotřebitelé přečtou v průběhu celého nákupu v průměru pouze sedm slov, přičemž nakupují instinktivně podle barvy, tvaru a známého místa“. Obal by tedy měl napodobit podstatu produktu. Musí zaujmout, na regálu vyniknout a zanechat v myslích zákazníků trvalý obraz. Někdy může konkurenční značka se zbožím podprůměrné kvality pomocí vynikajícího obalu prodat více než ta kvalitnější.
5. Růst
Větší obchodní úspěch může vyžadovat řešení větších problémů. V rámci sériové výroby se může projevit, že původní balení již není vyhovující.
6. Zastaralý design a měnící se trendy
Prodej může klesnout, jakmile obal přežije svou dobu. Balení produktu, které je na trhu alespoň šest let, může vyžadovat aktualizaci. Porovnejte loga a obaly od 60. let do současnosti a určitě naleznete spoustu rozdílů. Držet krok s nejnovějšími designovými trendy pomáhá vašim produktům zůstat v hledáčku vašich spotřebitelů. Občasné limitované retro balení je sice nejnovějším trendem, ale moderní design pomůže produktu dlouhodoběji.
7. Udržitelnost
Kvůli klimatickým změnám a obavám o životní prostředí se zvyšuje tlak na udržitelnost produktových obalů. Spotřebitelé věří, že značky mají odpovědnost za vytváření pozitivních změn životního prostředí stejně jako vlády. V několika posledních letech došlo na celém světě k 71% nárůstu online vyhledávání udržitelných obalů a zboží. Průzkum společnosti Accenture naznačuje, že 72 % spotřebitelů nyní nakupuje více produktů šetrnějších k životnímu prostředí než před pěti lety. Počet ekologicky uvědomělých jedinců roste a 81 % jich očekává, že v příštích pěti letech bude šetrnějších produktů kupovat více. Udržitelnost značky by tedy měla být na obalu výslovně uvedena, ideálně spolu s informací, jak lze obal znovu použít.
Více než jen balení
Obal je dnes stejně důležitý jako produkt uvnitř. Obal sděluje, jak podniky zacházejí se svým zbožím a jak značky rozumějí svým produktům, protože vědí, jak je spotřebitelé budou používat. Aby obal správně fungoval, musí značka svého spotřebitele dostatečně znát.
zdroj: Adam Peek, 6. 11. 2022
Redesign obalu může možná trochu děsit, ale je to občas nevyhnutelný krok na cestě vpřed. Nezabloudíte, pokud zvolíte odborníky, kteří vám pomohou přivést k životu nové obalové řešení. Připravíme pro vás balení na míru. Obraťte se na nás ještě dnes.
Napište nám:
print@log.cz
Volejte nám:
+420 270 004 398
KRABIČKY JAKO EMENTÁL
LOGIK vyrábí sběrné obaly pro ekologický projekt ECOCHEESE. Unikátní krabičky pro zpětný odběr…
JE TO KRABIČKA, NEBO KABELKA?
aneb blogerky dostaly originální dárek… Dárková balení svých produktů využívají výrobci nejen v…
JAK ZABALIT VÁNOCE?
Zvažujete pro letošní Vánoce speciální vánoční balení vašich produktů? Nevíte, zda použít příbal…
24 DÁRKŮ NIVEA
Klient: Beiersdorf Po úspěšném pilotním projektu adventního kalendáře NIVEA v loňském roce se…
OBALY S VYŠŠÍ PŘIDANOU HODNOTOU JSOU IN
Renomovaná výzkumná agentura Smithers Pira vydala svou tradiční zprávu o stavu polygrafického…
LOGIK, S.R.O.
Společnost LOGIK patří mezi největší tiskárenské komplexy na území České republiky s rozsáhlými možnostmi v oblasti publikací a vizuální komunikace. Mezi prvními tiskárnami v České republice jsme prokázali shodu zavedeného integrovaného systému s nově vydanými normami ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016. Platnost těchto osvědčení se týká nejen obecných polygrafických procesů, ale i nákupu a prodeje, vývoje a konstrukce obalů a stojanů, kompletních grafických služeb, přípravy dat a kalibrace CTP. Zodpovědný přístup k životnímu prostředí dokládají certifikáty FSC a PEFC.