taháky

JAK SE TO DĚLÁ ANEB VÝROBA PUBLIKACE

Pouť libovolné publikace tiskovým procesem až po finální použití je poměrně dlouhý proces, který zahrnuje mnoho dílčích kroků vedoucích k dokonalému výsledku. Jak to v praxi vypadá, vám ukážeme na vzniku našich vlastních firemních prezentací, kterými vybavujeme obchodní oddělení a jsou pro klienty důležitým zdrojem informací o společnosti LOGIK, s.r.o.

1. PŘÍPRAVA DAT

První krok je mít k dispozici správná data. Texty a grafiku pro firemní prezentaci jsme připravovali interně s využitím našeho grafického studia. Tyto služby nabízíme i našim zákazníkům, kteří tak mají jistotu, že jejich tiskoviny jsou nejen poutavě připravené, ale také ve správném formátu pro tiskovou technologii podle konkrétních požadavků každé realizace.



2. CESTA NA DESKY

Než se libovolná tiskovina vůbec přiblíží k tiskovým strojům, zamíří do oddělení CTP na kontrolu správnosti dat a takzvané vyřazení, kdy jsou jednotlivé zakázky určené na stejný materiál vyskládány podle tiskárny na arch B1 nebo B0+ tak, aby využití archu bylo co nejefektivnější (aby na něm zbylo co nejméně prázdného místa) a náklady na tisk pro naše zákazníky byly co nejnižší. Následně je arch osvícen na tiskové desky, jejichž počet odpovídá počtu barev použitých na jednotlivé tiskoviny, ze kterých se každý motiv skládá.



3. TISK

Tiskový proces probíhá v případě společnosti LOGIK na moderních ofsetových strojích Heidelberg Speedmaster CD 102, přičemž v areálu ve Vysočanech jsou nainstalovány hned tři jednotky: pro čtyř-, pěti- a šestibarvový tisk s lakovacími jednotkami. Ve druhém výrobním závodě v Horních Počernicích je pak umístěna tiskárna KBA Rapida 164 s tiskovým formátem B0+. Všechny čtyři stroje mají kapacitu přibližně 15 000 archů za hodinu, což zajišťuje rychlé odbavení jakékoliv zakázky.



4. ZUŠLECHTĚNÍ

V případě titulní stránky hlavní prezentace společnosti LOGIK padla volba na povrchovou úpravu v podobě fólie imitující sametový povrch. Laminace se aplikuje na již potištěný papír. Existuje jich mnoho druhů, a každé publikaci je tak možné dát unikátní vzhled.



5. PARCIÁLNÍ LAK – SCODIX

Vytvářet dodatečné efekty prakticky v jakékoliv formě umožňuje metoda 3D laku, která dá brožuře či publikaci originální vzhled. V našem případě se jedná o motiv složený ze tří pruhů, které odkazují na firemní trikoloru. Ale fantazii se meze nekladou, parciální lakování touto metodou záleží jen na šikovnosti těch, kdo data připravují.



6. FORMÁTOVÁNÍ

Jednotlivé stránky brožury jsou následně strojně naformátovány podle ořezových značek, začištěny a seřazeny po jednotlivých arších, tak aby byly připraveny na závěrečné zpracování v podobě vazby.



7. VAZBA

Prezentace společnosti LOGIK jsou svázány dvěma kovovými sponkami vazbou V1, která je vhodná pro publikace s menším počtem stran. Snášecí linka postupně přidává jednotlivé archy a tak brožuru kompletuje, aby nakonec umístila sponku přesně tam, kam patří. Při větším rozsahu je vhodné konzultovat použití vazby V2. Obě vazby vypadají zejména na reklamních publikacích profesionálněji než klasická plastová kancelářská kroužková vazba. A o to jde především.



8. EXKLUZIVNÍ BALENÍ

Povýšit každou publikaci jde i dalšími způsoby než samotnými tiskovými metodami. Pro kompletní sadu jednotlivých reklamních publikací v jednotném rozměru i designu jsme pro obchodníky připravili exkluzivní krabici ve firemní šedé barvě. Povrchová úprava je stejně jako u samotné prezentace sametová laminace, která je na povrchu opatřena parciálním lakem v podobě loga firmy. Krabice má lůžko nejen na samotné vytištěné publikace, ale například i na flash disk, takže zákazník může dostat prezentace i elektronicky a přečíst si tu variantu, která mu vyhovuje.


Napište nám:

print@log.cz

Volejte nám:

+420 270 004 398


ZADÁVÁNÍ ZAKÁZEK

taháky, prepress

ZADÁVÁNÍ ZAKÁZEK

Co by měla obsahovat správná objednávka tiskových služeb? • Identifikační údaje zákazníka (jméno…

více ›

DRUHY PAPÍRU

taháky

DRUHY PAPÍRU

Na různé druhy tiskovin používáme papíry s různými vlastnostmi. Pokud potřebujete levně vyrobit…

více ›

KOLIK BUDE ZAKÁZKA VÁŽIT?

taháky, logistika

KOLIK BUDE ZAKÁZKA VÁŽIT?

Pokud si chcete vypočítat celkovou hmotnost tiskové zakázky a podle toho například určit, jak…

více ›

ROZMĚROVÉ FORMÁTY PAPÍRU A OBÁLEK

taháky

ROZMĚROVÉ FORMÁTY PAPÍRU A OBÁLEK

Existuje mnoho standardních formátů papíru. Některé jsou standardizovány nějakou mezinárodní…

více ›

VLASTNOSTI PAPÍRU

taháky

VLASTNOSTI PAPÍRU

Papír má čtyři základní parametry, kterým je dobré při výběru nejvhodnějšího tiskového média…

více ›

POZNÁTE, ZDA JE KNIHA VÁZANÁ, NEBO BROŽOVANÁ?

taháky, knižní vazba

POZNÁTE, ZDA JE KNIHA VÁZANÁ, NEBO BROŽOVANÁ?

Potisknout papír pomocí nejmodernějších tiskových strojů je pouze jeden z úkolů každé tiskárny.…

více ›

MANUÁL ZÁKAZNÍKA

taháky, prepress

MANUÁL ZÁKAZNÍKA

Potřebujete se zeptat na něco ohledně tisku nebo vysvětlit odborný polygrafický termín, který zde…

více ›

taháky, POP/POS, stojany

POP, nebo POS? Co je pro vaši značku lepší?

Maloobchodní vystavení hrají v podnikání velkou roli. V tomto článku se dozvíte, které…

více ›

LOGIK, S.R.O.

Společnost LOGIK patří mezi největší tiskárenské komplexy na území České republiky s rozsáhlými možnostmi v oblasti publikací a vizuální komunikace. Mezi prvními tiskárnami v České republice jsme prokázali shodu zavedeného integrovaného systému s nově vydanými normami ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016. Platnost těchto osvědčení se týká nejen obecných polygrafických procesů, ale i nákupu a prodeje, vývoje a konstrukce obalů a stojanů, kompletních grafických služeb, přípravy dat a kalibrace CTP. Zodpovědný přístup k životnímu prostředí dokládají certifikáty FSC a PEFC.

TOP